- Kategórie blogu
- Hračky
- Školské potreby
- Detská izba
Potreby do školy a škôlky
Hračky
Vozidlá
Oblečenie
ZÁHRADNÉ HRAČKY
Kočíky a autosedačky
Príslušenstvo a doplnky
Nábytok a dekorácie
Oslavy a večierky
Novinky
Zobraziť všetky novinkyBlog

28.02.2023
Urogynekologická fyzioterapia, t. J. Vrátenie do formy po tehotenstve a pôrode
Tehotenstvo a pôrod ponechávajú na tele veľa viditeľných zmien, ktoré sa vracajú počas puerperia a dojčenia.
Ženy sa snažia vrátiť k hmotnosti a post...
čítať celé

28.02.2023
Geometrické vzory pre malého rebela
Geometrické vzory sú elegantné.
Srší z nich jednoduchosť, no upútajú pozornosť a vyčnievajú z davu.
Túto sezónu prišli do detského šatníka.
čítať celé

28.02.2023
Biele džínsy, perfektný doplnok k letným súpravám - osvedčené štýly pre dievčatá
Biele džínsy sú klasikou, ktorá by nemala chýbať v šatníku každého batoľaťa.
Pre chlapcov je nepochybne základom mnohých štylizácií, no v prípade súp...
čítať celé
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
27.02.2023
Sedadlá veľkosti i-čo to znamená a stojí za to kúpiť?
Keď sa niekto spýta, aká je najlepšia autosedačka pre deti, najčastejšou odpoveďou je - bezpečná, homologovaná. Medzitým sa ukazuje, že povolenie na uvedenie na trh nie je dostatočným ukazovateľom bezpečnosti. Schválenie znamená len to, že sedačka spĺňa základné parametre, ktoré zďaleka nie sú najvyššie a zaručujú tak najväčšiu možnú ochranu prepravovaných detí. Nie je nezvyčajné, že značná časť autosedačiek dostupných v obchodoch je nezávisle testovaná a dostáva ohromujúce hodnotenia, ktoré ukazujú, že dieťaťu hrozí vážne zranenie, ak sa stane účastníkom nehody. Istou odozvou zo strany zákonodarcov je nový bezpečnostný štandard zavedený v júli 2013 – I-size. Hlavným rozdielom medzi predpokladmi normy I-size a stále platnou normou ECE R44 je nahradenie požiadavky na hmotnosť dieťaťa požiadavkou na výšku. Čo ešte predstavuje i-size?
Dopravné nehody s účasťou detí
Homologačný systém I-Size bol navrhnutý tak, aby maximalizoval bezpečnosť vášho dieťaťa počas jazdy autom. Dlhoročné výskumy dôsledkov nehôd ukazujú, že napriek poklesu počtu dopravných nehôd, vrátane nehôd s deťmi, mnohí z nich stále utrpeli vážne zranenia, najmä v oblasti hlavy a krčnej chrbtice. Dopravné nehody sú jednou z hlavných príčin úmrtí detí v Európe. Najvážnejšie sú čelné a bočné kolízie, ktoré predstavujú viac ako 60 % nehôd, pri ktorých sa vážne zrania deti. Platná norma ECE R44 doteraz na výrobcov nekladie prísne požiadavky, ktoré by sedačky pochybnej kvality vyradili z trhu. Iba nárazové testy vykonávané nezávislými odborníkmi, vrátane Nemecký ADAC, v praxi preveril niektoré dostupné autosedačky. Štandard I-size bol vytvorený s cieľom eliminovať faktory, ktoré môžu prispieť k zníženiu ochrany prepravovaných detí zavedením množstva požiadaviek.
Veľkosť I – hlavné predpoklady
Hlavné predpoklady štandardu I-size sú založené na 4 základných pilieroch:
- povinnosť prepravovať detichrbtom v smere jazdyšoférovanie do 15 mesiacov veku a/alebo 75-80 cm vysoký;
- autosedačky sa neklasifikujú podľa toho, čo sa ukáže ako úplne nespoľahlivá váha dieťaťa, a jej miesto zaberá parameter výšky;
- redukcia typov sedadiel na dve kategórie: univerzálne a špeciálne sedačky so súčasným použitím systému Isofix;
- stanovenie prísnych kritérií pre výkon sedadiel pri bočnom náraze a povinnosť výrobcu vykonávať kvalifikačné testy.
Tieto požiadavky sú určené na minimalizáciu poranení hlavy a krku, ktoré sa s najväčšou pravdepodobnosťou zrania pri nehode, na zlepšenie bezpečnosti pri bočnom náraze a na systematizáciu spôsobu inštalácie sedadla. Špecialisti upozorňujú, že až v 48 % smrteľných nehôd nebola autosedačka správne pripevnená. Dôležité je, že testy autosedačky i-size používajú moderné figuríny Q, ktoré sú spoľahlivejšie.
Výskumy ukazujú, že preprava detí chrbtom v smere jazdy v tzv Autosedačky RWF zvyšujú bezpečnosť dieťaťa 5x, preto odborníci odporúčajú túto formu prepravy detí do 5 rokov.
I-size v praxi
Štandard i-size sa zavádzal postupne – v troch fázach.
Fáza I homologizácie veľkosti I (2013):
- klasifikácia sedadiel so systémom Isofix a vnútornými pásmi medzi sedadlá veľkosti I;
- Zavedenie schválenia veľkosti I pre sedadlá do výšky 105 cm a systemizácie hmotnosti, ktoré nahradili obľúbené 18-palcové sedadlá. Maximálna hmotnosť dieťaťa v kombinácii s výškou určuje pevnosť Isofixu. Vypočíta sa pomocou jednoduchého vzorca: telesná hmotnosť dieťaťa + hmotnosť autosedačky = max. 33 kg.
V roku 2017 začala plynúť homologácia ECE R44-04 pre autosedačky zo skupiny do 18 kg, čo znamená, že takúto autosedačku si stále môžeme kúpiť, no výrobca nedokáže vytvárať nové kópie na základe štandard R44.
Homologačná fáza II veľkosti I R-129-02 (2017)
- nahradenie existujúcich sedadiel s hmotnosťou 15 až 36 kg sedadlami s dĺžkou 105 až 150 cm;
- vznik dvoch skupín sedadiel: univerzálne, až do šírky 44 cm a špeciálne (špecifická autosedačka 100 – 150 cm) až do šírky 52 cm, určené pre konkrétne autá;
- Schválenie ECE R44-04 pre autosedačky s hmotnosťou 15 až 36 kg začalo vypršať od septembra 2019
III fáza homologizácie I-veľkosť R-129-03 (december 2018)
- zahŕňajú napr. sedadlá namontované pomocou pásov – tieto typy sedadiel nie sú sedadlá veľkosti I, ale môžu mať schválenie R-129-03, pokiaľ majú zelené vodidlá pásov;
- umožňujú uvádzať na trh autosedačky v kategórii 9-36 kg za predpokladu, že majú systém Isofix a používajú Top Tether. Kým dieťa nedosiahne výšku 105 cm a/alebo maximálnu telesnú hmotnosť určenú pre daný model, musí byť pripútané päťbodovým pásom. Potom môže prejsť k bezpečnostným pásom auta – sedadlo musí mať zelené vodiace lišty;
- V priebehu konzultácií existuje aj ustanovenie týkajúce sa tzv podporuje alebo podporuje. V pôvodnej verzii malo byť schválenie povolené až po dosiahnutí výšky 125 cm dieťaťa a v autách s bočnými závesmi.
A čo norma ECE R44?
Vzhľadom na legislatívne procesy a potrebu zaviesť významné zmeny vo fáze výroby je ECE Norma R44 je formálne stále v platnosti. Je však známe, že tento stav potrvá do augusta 2023. Od septembra 2023 budú z predaja stiahnuté sedačky, ktoré nespĺňajú požiadavky normy I-size R-129. Upozorňujeme, že ich používanie nebude zakázané.
Odporúčané autosedačky I-size
Aj keď je stále k dispozícii množstvo autosedačiek schválených R44, zvážte kúpu I-size R sedačky -129 . Nižšie uvádzame niekoľko modelov, ktoré sa oplatí zvážiť pri výbere autosedačky.
BeSafe iZi Twist B i-Size otočná (210 stupňov) autosedačka RWF určená pre bábätká a o niečo staršie batoľatá (do 105 cm). Získal 4 hviezdičky v teste ADAC a prešiel najprísnejším Testom Plus. Autosedačka iZi Twist využíva bočnú ochranu SIP a špeciálny dizajn opierky hlavy, ktoré dotvárajú vysokú úroveň bezpečnosti. Inštalácia s Isofix konektormi minimalizuje riziko nesprávnej inštalácie. Cena: od 1900 PLN
Recaro Zero.1 I-Size je otočná sedačka určená pre deti od narodenia do výšky 105 cm. Pohodlné, intuitívne a predovšetkým bezpečné, čo potvrdzujú 4 hviezdičky v teste ADAC. Má integrovaný panel indikátorov pre všetky relevantné bezpečnostné funkcie. Cena: od 1599 PLN
Maxi Cosi Kore I-size je autosedačka určená pre deti vysoké od 100 do 150 cm. Vybavené systémom Isofix a intuitívnym ovládaním sa dieťa ľahko pripúta. Má systém bočnej ochrany plus, ktorý poskytuje extra ochranu v prípade bočného nárazu. Sedačka zostáva pohodlná po mnoho rokov, pretože rastie s vaším dieťaťom. Chrbtovú opierku je možné výškovo a šírkovo nastavovať, aby sa jej parametre menili podľa toho, ako dieťa rastie. Cena: od 569 PLN
Odporúčame tiež: Britax Romer Dualfix i-Size, Cybex Sirona S i-Size alebo určené pre dojčatá: Maxi Cosi Pebble Pro i-Size, Kiddy Evo-luna i-Size alebo Cybex Aton B i-Size.