- Kategórie blogu
- Hračky
- Školské potreby
- Detská izba
Potreby do školy a škôlky
Hračky
Vozidlá
Oblečenie
ZÁHRADNÉ HRAČKY
Kočíky a autosedačky
Príslušenstvo a doplnky
Nábytok a dekorácie
Oslavy a večierky
Novinky
Zobraziť všetky novinkyBlog

28.02.2023
Urogynekologická fyzioterapia, t. J. Vrátenie do formy po tehotenstve a pôrode
Tehotenstvo a pôrod ponechávajú na tele veľa viditeľných zmien, ktoré sa vracajú počas puerperia a dojčenia.
Ženy sa snažia vrátiť k hmotnosti a post...
čítať celé

28.02.2023
Geometrické vzory pre malého rebela
Geometrické vzory sú elegantné.
Srší z nich jednoduchosť, no upútajú pozornosť a vyčnievajú z davu.
Túto sezónu prišli do detského šatníka.
čítať celé

28.02.2023
Biele džínsy, perfektný doplnok k letným súpravám - osvedčené štýly pre dievčatá
Biele džínsy sú klasikou, ktorá by nemala chýbať v šatníku každého batoľaťa.
Pre chlapcov je nepochybne základom mnohých štylizácií, no v prípade súp...
čítať celé
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
27.02.2023
Ako podporiť vývin reči vášho bábätka?
Kedy sa začína vývin reči?
Prvé viditeľné znaky toho, že sa dieťa učí jazyk, sú viditeľné v druhom polroku života dieťaťa a prvé slová sa objavia okolo prvých narodenín. Samozrejme, ide o priemerné, orientačné časové rámce, pretože každé dieťa sa vyvíja individuálne. Porozumenie a rozvoj jazyka je zložitý proces, ktorý sa môže začať už v maternici. Bez významu preto nie sú ani odporúčania nabádajúce budúcich rodičov, aby sa s bábätkom rozprávali ešte v brušku. Rozhovory je dobré kombinovať s inými podnetmi ako sú dotyky, hladkanie, kývanie bokmi. Rodičom slúži aj pri nadväzovaní puta s dieťaťom, ktoré je teoreticky také blízke, a predsa sa môže zdať úplne nereálne. Nadviazanie vzťahu s dieťaťom in utero je haptonómia.
Ako vyzerá proces učenia?
Skutočnosť, že dieťa sa aktívne začína učiť reč, môže dosvedčovať také správanie, ako napr. priraďovanie určitých slov k osobám alebo predmetom. Keď v komunikácii s dieťaťom vyslovíme slovo "mama", nasmeruje svoj pohľad na matku alebo na ňu ukáže prstom. Okolo prvých narodenín alebo pred nimi sa objavujú prvé jedno- alebo dvojslabičné slová, ako mama, papa, baba. V tomto štádiu sa už deti môžu zapojiť do jednoduchých rozhovorov, možno sa nevyjadrujú aktívne, ale reagujú na komunikáciu s opatrovateľmi telom, mimikou a jednotlivými zvukmi.
Samotný proces učenia spočíva v počúvaní rozhovorov v bezprostrednom prostredí a zachytení pravidelností, opakujúcich sa vzorcov a ich následnom prepojení. Bábätká nevedome rozpoznávajú krátke výroky, jednotlivé slová a snažia sa ich zopakovať. Materinský jazyk batoľaťa absorbuje od ľudí, ktorí sú mu najbližší. Od ľudí, ktorí tvoria jehojazykové prostredie. Každý deň, ponorený do tohto prostredia, nasáva zvuky a tak asimiluje jazyk. Rodičia sú teda hlavným zdrojom vedomostí o materinskom jazyku, a preto nie je prehnané povedať, že zohrávajú obrovskú úlohu v procese učenia sa reči. Dôležitá je aj kvantita a kvalita toho, čo hovoríme.
Človek by predpokladal, že deti sa učia nedobrovoľne a absorbujú ako špongia, no je to obrovské duševné úsilie. Keďže sa mozog dieťaťa počas spánku učí, vtedy spracováva a organizuje informácie. Najlepšie, čo mu môžeme poskytnúť, sú podmienky na oddych a pokojný spánok. Unavené dieťa je unavený nervový systém, ktorý sa namiesto rozoberania nových informácií bude najskôr snažiť uspokojiť základné potreby, ako napr. spať.
Ako podporovať rozvoj reči na dennej báze?
1. Rozhovory z prvých dní albovho životao a skôr
Oslovovanie dieťaťa "vami", kladenie otázok s prestávkou na možnú reakciu dieťaťa, ktorá sa môže prejaviť v podobe pohybov tela či zmeny mimiky už v prvých mesiacoch života.
2. Zdrobneniny a onomatopoické slová
Používanie zdrobnenín, zjednodušených slov a onomatopoických slov ako "bam", "mňam", "hopsa" uľahčí dieťaťu spracovanie a zapamätanie zvuku. Nie je celkom pravda, že používanie zdrobnenín alebo slov typických pre deti, ako napríklad "bunio" (brucho) alebo "wała" (pes), negatívne ovplyvňuje učenie sa správneho jazyka. Naopak, ich používanie povzbudzuje dieťa k precvičovaniu reči. S rozvojom reči môžete postupne opustiť používanie detských tvarov slov a nahradiť ich správnymi.
3. Popis každodenných činností
Popis prebiehajúcich činností, ako je výmena plienky, obliekanie na prechádzku alebo umývanie dieťaťa, je dobrý spôsob, ako veci pomenovať. Opakovanie niektorých jednoduchých slov navyše priťahuje pozornosť dieťaťa. Sú prirodzene citlivé na opakovanie. Napríklad kúpeľ je ideálnou príležitosťou na pomenovanie častí tela: nos, oko, ucho, noha.
4. Konverzácia pri zábave
Komunikácia počas hry, pri ktorej rodič priamo komunikuje s dieťaťom, ako napríklad gúľanie loptičky alebo prehadzovanie blokov. "Daj mi loptu, daj mi. Daj mame loptu" – po takomto vyhlásení je veľká pravdepodobnosť, že sa dieťa pokúsi zopakovať slovo "daj". Trpezlivosť a dôslednosť rodiča tu nie je bezvýznamná.
5. Jazykové hry
Jazykové hry ako počúvané pesničky (nesledované!), riekanky umožňujú vášmu dieťaťu porovnávať podobné zvuky reči, čo ho povzbudzuje, aby to skúsilo znova. rýmy,
6. Spoločné čítanie
Bežné "čítanie" obrázky, ktoré pozostáva najmä z ukazovania prstom a pomenovávania predmetov alebo prvkov na ilustráciách rodičom.brožúry, pravdepodobne tieto < /div>
7. Priama komunikácia
Priama komunikácia zohráva kľúčovú úlohu. Deti sa učia reč (ako pri všetkom inom) napodobňovaním a k tomu potrebujú blízkych ľudí. V procese učenia sa reči je veľmi dôležité sledovať, ako rodič vyslovuje rôzne slová, intonáciu, tvorbu úst a jazyka. Deti sa neučia slová z rozprávok, filmov či interaktívnych hračiek – práve naopak. Výskum ukazuje, že deti, s ktorými rodičia aktívne komunikujú, majú oveľa väčšiu slovnú zásobu ako deti, ktorých rodičia im nevenujú pozornosť, ale namiesto toho ponúkajú čas strávený pred obrazovkou alebo interaktívne hračky.
Neexistujú žiadne hračky, pomôcky ani metódy, ktoré by mohli nahradiť osobný kontakt a kvalitný čas s vaším dieťaťom. Spoločnými chvíľami, keď rodič sústredí všetku pozornosť na dieťa, je nielen uspokojenie potreby zábavy, ale predovšetkým základ pre rozvoj dieťaťa prakticky na každej úrovni, vrátane rozvoja jeho rečových a komunikačných schopností.