- Kategórie blogu
- Hračky
- Školské potreby
- Detská izba
Potreby do školy a škôlky
Hračky
Vozidlá
Oblečenie
ZÁHRADNÉ HRAČKY
Kočíky a autosedačky
Príslušenstvo a doplnky
Nábytok a dekorácie
Oslavy a večierky
Novinky
Zobraziť všetky novinkyBlog

28.02.2023
Urogynekologická fyzioterapia, t. J. Vrátenie do formy po tehotenstve a pôrode
Tehotenstvo a pôrod ponechávajú na tele veľa viditeľných zmien, ktoré sa vracajú počas puerperia a dojčenia.
Ženy sa snažia vrátiť k hmotnosti a post...
čítať celé

28.02.2023
Geometrické vzory pre malého rebela
Geometrické vzory sú elegantné.
Srší z nich jednoduchosť, no upútajú pozornosť a vyčnievajú z davu.
Túto sezónu prišli do detského šatníka.
čítať celé

28.02.2023
Biele džínsy, perfektný doplnok k letným súpravám - osvedčené štýly pre dievčatá
Biele džínsy sú klasikou, ktorá by nemala chýbať v šatníku každého batoľaťa.
Pre chlapcov je nepochybne základom mnohých štylizácií, no v prípade súp...
čítať celé
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
27.02.2023
Matematické zručnosti – má ich aj váš predškolák!
"Všetci ľudia majú matematické myslenie" - napísala Maria Montessori, tvorkyňa populárnej Montessori metódy, pedagogického systému rozšíreného po celom svete. Toto tvrdenie platí najmä pre myseľ predškolského dieťaťa.
Keď vyjdeme po schodoch, vložíme si do úst lyžicu polievky, položíme pohár na stôl – náš mozog vykoná stovky matematických výpočtov. Všetky činnosti, ktoré robíme každý deň, si vyžadujú predchádzajúce zhromažďovanie a triedenie informácií, odhady a prepočty. Všetko je to matematika.
Objednávacia myseľ
Dieťa prichádza na svet vybavené tzv. Absorbent Mind, ktorý v prvých troch rokoch života nasáva okolitý svet ako špongia do najmenších detailov. Nasledujúce tri roky sa venuje organizovaniu získaných skúseností a informácií, ich zaraďovaniu do vytvorených kategórií, všímaniu si rytmu, veľkosti, množstva, postupnosti, podobností a rozdielov, učeniu sa odhadovať a predvídať. Dieťa si tak do šiestich rokov buduje základy pre matematické zručnosti, ktoré mu ostanú na celý život, nielen na čas učenia sa matematiky v abstraktnej forme v škole.
Ako funguje matematická myseľ dieťaťa?
Spočiatku, až do veku 3 rokov, si všimneme, že predmet je alebo nie je tam . Potom sa rozvíja schopnosť porozumieť stálosti objektu (blok spadol do krabice a nevidím ho, ale viem, že stále existuje). Preto je v tomto veku dôležitý minimalizmus v počte predmetov z prostredia obklopujúceho dieťa (čím menej, tým lepšie) a každý musí byť starostlivo vybraný tak, aby vyhovoval skutočným potrebám dieťaťa. Takzvaný imbucare box - Montessori rozvojové pomôcky, ktoré dávajú dieťaťu možnosť opakovane opakovať zážitok súvisiaci s trvácnosťou predmetu. S rastúcimi manipulačnými schopnosťami ruky sa zvyšuje množstvo konotovaných informácií: padám – počujem zvuk padajúceho predmetu atď.
Po dosiahnutí veku troch rokov, keď mozog začne organizovať tieto správy, sú na vytvorenie danej kategórie dôležité zmyslové referenčné rámce. Deti v ranom predškolskom veku absorbujú informácie založené na konkrétnych, dostupných prostredníctvom zmyslov. Hnedé schody, Colored Cylinders vytvárajú rám vďaka svojmu špeciálnemu spracovaniu - všetky prvky súpravy vyzerajú identicky, líšia sa iba prvkom, ktorý je zaujímavý (napr. všetky prvky Ružovej veže sú kocky, vyrobené z rovnakého materiálu - z dreva, v rovnakej farbe, líšia sa len veľkosťou).Napríklad na spoznanie rozdielov vo veľkostiach veľký-malý, menší- väčší Montessori vytvorila štyri sady valcov v blokoch, ktoré dávajú jasný odkaz pre tieto porovnania. Senzorické materiály ako Ružová veža,
Pri každodenných činnostiach, ako je nalievanie vody do kanvy, prelievanie vločiek lyžičkou z misky do misky, prelievanie vody z džbánu do pohára, sa formuje koncept kapacity a množstva, počiatočný koncept sa tvorí nula ako výraz pre "nič". Ak niečo pretečie, mozog opraví výpočet.
Intenzívny rozvoj raných matematických zručností v domácom prostredí možno podporiť najmäprezentáciou správneho priebehu činností (napr. mopovanie) a ...poskytnutím priestoru dieťaťu, aby ich robilo samostatne. Malé dieťa sa učí iba v akcii, nie počúvaním pokynov dospelého.
Matematika pre trojročné dieťa? Samozrejme!
Keď okolo 3 rokov začne myseľ pomaly chápať symbol konkrétneho, môžete začať oboznamovať dieťa so svetom čísel v tomto poradí: betón – symbol - spojenie symbolu a betónu. Manipuláciou s Hrubé čísla - vyrezaným z jemného brúsneho papiera a nalepeným na hladkú dosku - zažije symbol tým, že sa ho dotýka a učí sa pohyb potrebný na písanie. Po spojení lúčov s číslami pochopí, ako môžu byť veličiny reprezentované symbolmi. Práca s Montessori vretienkami je príležitosťou vidieť, že väčšie čísla sa skladajú z menších množstiev a červené žetóny a čísla dávajú koncept párnych a nepárnych čísel. číselné pruhy, dieťa si všimne, že prvok s názvom "osem" je oveľa väčší ako prvok s názvom "dw"a". Pomocou
Deti majú rady aj matematické hry, ktoré zahŕňajú pohyb. Keď už poznajú symboly čísel od 0 do 9, ochotne priraďujú napríklad gaštany, šišky, gombíky k správnemu symbolu; hrajú hry ako "Skoč toľkokrát" v skupinách – celé telo je zapojené do internalizácie novonadobudnutých správ.
Moje dieťa vie čísla – čo teraz?
Štyri a päťročné deti milujú interakciu, takže aktivity so zlatým materiálom, ktorý v podobe zlatých vzácnych perál znázorňuje desatinnú sústavu, sú pre nich veľmi zaujímavé. Rozoznávanie jednotiek, desiatok, stoviek a tisícok a následný prevod desiatich jednotiek na jednu desiatku atď. v Banke zlatých perál je na jednej strane skvelá zábava a pevný základ pre komplexnejšie aktivity na ostatný. Zápis je prezentovaný vo forme špeciálne skonštruovaných Číslicových kariet, ktoré zobrazujú polohu desiatkovej sústavy.
Zlatý materiál sa používa aj na zmyslový zážitok zo štyroch základných matematických operácií. Deti v predškolskom veku sú fascinované presúvaním drahokamov – ich sčítaním, následným násobením, odčítaním a dokonca delením. Začneme tým, že ukážeme statické operácie a potom môžu deti pomocou výmeny jednoducho plniť úlohy s prekročenie desatinného prahu. Žiadna aktivita nie je pre predškoláka príliš náročná.
Pochopenie polohovosti v desiatkovej sústave je nevyhnutným predpokladom na zavedenie lineárneho počítania, teda čísel 11, 12, 13 atď. takto: štyri tisíce, tri stovky, päť desiatok, dve jednotky. Seguin's Tables spolu s Colored Pearls vám umožňujú spojiť dve položky do jedného čísla – päťdesiatdva. Toto je úplne nový spôsob, ako sa dostať do pohlcujúcej mysle predškoláka, ktorý ľahko pripojí ďalší zodpovedajúci diel do veľkej matematickej skladačky.
Od konkrétneho k abstraktu
Päťročné a šesťročné deti postupne vstupujú do sveta abstraktných aktivít. Zažili, niesli váhu deväťtisíc kociek na tácke a rozdelili ich medzi tri predmety alebo ľudí, čo je zdieľanie a koľko tisíc. Teraz ich dokážu nahradiť malými, ľahkými pečiatkami Hra s pečiatkami, ktoré sa líšia iba písaným symbolom. Retiazky zložené z krásnych, estetických farebných perál umožňujú päťročnému dieťaťu pochopiť podstatu násobenia. Kovové, presne vyrezané kruhy dávajú predstavu o tom, aké sú frakcie. A to všetko pri skvelej zábave so svojimi rovesníkmi, ktorá zároveň dáva deťom pocit, že robia niečo dôležité.
Je materská škola príliš skoro na to, aby sa učila matematiku?
Toto je častá otázka od rodičov, ktorí majú obavy že sa dieťa bude v škole nudiť alebo že takéto jednanie pripraví ich deti o detstvo. Je to naozaj tak?
Absorpčná myseľ prechádza vo veku šiestich rokov. Týchto prvých šesť rokov je jediným obdobím v živote človeka, kedy sa dokáže úplne bez námahy a mimovoľne naučiť všetko, čo vo svojom okolí nájde. Matematika v škole sa stane príjemnou, pretože je ľahká a známa, ako veľakrát čítané knihy pred spaním. Pokiaľ je prítomná vo svete vášho dieťaťa dostupným spôsobom.