- Kategórie blogu
- Hračky
- Školské potreby
- Detská izba
Potreby do školy a škôlky
Hračky
Vozidlá
Oblečenie
ZÁHRADNÉ HRAČKY
Kočíky a autosedačky
Príslušenstvo a doplnky
Nábytok a dekorácie
Oslavy a večierky
Novinky
Zobraziť všetky novinkyBlog

28.02.2023
Urogynekologická fyzioterapia, t. J. Vrátenie do formy po tehotenstve a pôrode
Tehotenstvo a pôrod ponechávajú na tele veľa viditeľných zmien, ktoré sa vracajú počas puerperia a dojčenia.
Ženy sa snažia vrátiť k hmotnosti a post...
čítať celé

28.02.2023
Geometrické vzory pre malého rebela
Geometrické vzory sú elegantné.
Srší z nich jednoduchosť, no upútajú pozornosť a vyčnievajú z davu.
Túto sezónu prišli do detského šatníka.
čítať celé

28.02.2023
Biele džínsy, perfektný doplnok k letným súpravám - osvedčené štýly pre dievčatá
Biele džínsy sú klasikou, ktorá by nemala chýbať v šatníku každého batoľaťa.
Pre chlapcov je nepochybne základom mnohých štylizácií, no v prípade súp...
čítať celé
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
27.02.2023
Naučiť sa písať od začiatku podľa Montessori metódy
Maria Montessori si na začiatku 20. storočia všimla, že deti do šesť rokov majú tzv. Absorbent Mind, ktorý im umožňuje nevedomky a bez vôle absorbovať celý okolitý svet. To platí aj pre jazyk – najskôr hovorený a o niečo neskôr – písaný. Všimla si tiež, že deti v tomto veku začínajú najskôr písať a až neskôr čítať! Preto vyvinula množstvo materiálov, nazývaných rozvojové pomôcky, venovaných najmä malým deťom, ktoré chcú písať. p>
Jazyk
Skorá fascinácia jazykom je prirodzená pre každého, bez ohľadu na to, kde žije. Jazyk je základom ľudskej civilizácie, umožňuje spájanie komunít a národov, dáva pocit národnej identity, spája spoločenstvo vnútri a oddeľuje ho od iných skupín ľudí. Najväčšie civilizačné a kultúrne výdobytky (napr. egyptské pyramídy) by nevznikli bez komunikácie prostredníctvom jazyka. Pred príchodom písma bola reč hlavným, efemérnym prostriedkom komunikácie – to sú časy ľudského praveku. História je čas, ktorý bol písomne zaznamenaný, aby ho mohli čítať neskoršie generácie.
Príprava na písanie
Už v prvom roku života si mozog dieťaťa vytvára vhodné nervové dráhy, ktoré budú v nasledujúcich rokoch slúžiť na písanie a čítanie. . Dá sa v tak ranom štádiu vývinu, akým je batoľacie, postarať nielen o pekný rukopis dieťaťa, ale predovšetkým o jeho ochotu komunikovať pomocou písmen? Môžete, poznajúc základné pravidlá psychosenzomotorického vývoja malých detí.
Prvé skúsenosti, ktoré dieťa zažije v prostredí, spočívajú v pozorovaní toho, čo je v dosahu ešte nedokonale fungujúceho zraku. Toto je čas, keď sa dieťa ešte nedokáže samostatne pohybovať, ale už zhromažďuje informácie o funkcii rúk, dosahovaní, pohybe, koordinácii, vzhľade a zvuku písmen a čoskoro aj význame slov. Malé dieťa, aby v budúcnosti mohlo čítať alebo písať slovo, sa v tomto veku začína sústrediť na okolité predmety.
Mobilné Munari je prvý objekt, ktorý sa vznáša nad bruškom dieťaťa v dobrej pozorovacej vzdialenosti. Sú čiernobiele, takže pomáhajú zachytiť obrys objektu a udržať oko dlhšie zaostrené. Podobnú funkciu plní aj kontrastné knihy, spoločne sledovaný približne od troch mesiacov veku, ktorého ďalšou výhodou je prítomnosť rodiča a slov, ktoré používa. pomenovať predmety na obrázkoch. Následné mobily (vymieňame ich približne každé dva týždne) pomáhajú nielen sústrediť pozornosť, ale poskytujú aj prvotné poznatky o vzdialenom okolí, napr.mobilné veľryby, motýle, lastovičky atď.
Niekoľkomesačné bábätko začína manipulovať s rukou a pokúša sa uchopiť predmety. Zvyčajne sa to zhoduje s časom prerezávania zúbkov, takže namiesto plastov a umelých materiálov môžete bábätku ponúknuť ľahko uchopiteľné a prírodnédrevené hryzátka krúžky, otočné kotúče a ďalšie predmety, ktoré v budúcnosti pomôžu pri uchopení nástroja na písanie.
Pre staršie deti - od jedného do troch rokov - sú doma nevyhnutné vzdelávacie pomôcky, ktoré dieťa nielen dlhšie zabavia, ale predovšetkým rozšíria jeho slovnú zásobu, uľahčia komunikáciu so svetom a dajú poznatky o skutočný, zaujímavý svet. Mäkké knihy a potom tie s tvrdými stránkami by nemali zobrazovať obrázky, ale skutočné fotografie zvierat, rastlín, ľudí. Jeden objekt na stránku pomáha zaostreniu; viacprvkový obrázok spôsobuje "skákanie" zraku a sťažuje neskoršie učenie sa písať. V tomto veku sa zlepšuje aj hrubá motorika – na písanie bude dieťa potrebovať rovnováhu, správny svalový tonus a dobre fungujúci ramenný pletenec. Všetky činnosti súvisiace s presúvaním veľkých predmetov (loptičky, škatule) a dotýkaním sa a prežívaním rôznych textúr (hlinitá kuchyňa!) tvoria neskoršie tvarované písmeno.
Naučenie sa písať v predškolskom veku
Maria Montessori, keď viedla svoj prvý Casa dei Bambini , si všimol, že deti ju prirodzene napodobňujú, keď si o nich zapisuje svoje postrehy. Sledovali a skúšali robiť podobné pohyby, aby písali. Aby im to pomohlo, vytvorila v tejto oblasti množstvo rozvojových pomôcok senzory, ktoré umožňujú rozvoj správneho úchopu u detí okolo 3-4 rokov. Ich príťažlivosť spôsobuje, že deti chcú aktivitu mnohokrát opakovať. Doktorka Montessori si raz všimla malé dievčatko, ktoré pracovalo s blokom valcov - 44-krát za sebou! Zmyslové pomôcky – ako sú šelestové plechovky, hrubé bridlice v pároch, drevené valce v blokoch, ktoré sa opracúvajú zľava doprava a potom drsná guľa krajín a vôd, vám poskytnú povedomie o schéme vášho tela a o tom, ako funguje. < /strong> Rozvíjajú pozornosť na podnety z okolia a zlepšujú koordináciu oko-ruka. Neoceniteľné sú aj pomôcky vytvorené z toho, čo sa nájde v každej domácnosti - dva malé džbány na tácke s fazuľou na zaliatie alebo dve misky na položenie lyžičkou - to je zábava pre dospelého, pre dieťa je to neoceniteľný tréning krúživých pohybov. zápästia a presný úchop, ktorý slúži na držanie ceruzky.
Keď bude mať vaše dieťa asi štyri roky, môžete mu dať doska alebo preglejku pokrytú tabuľovou farbou, najprv hladkú a potom lemovanú, aby ste urobili ďalší krok k samostatnému písaniu. Písmená sa dajú písať na rôzne povrchy – na blato, kriedu na chodník, prstom namočeným vo farbe... Avšak hrubá abeceda . Je to sada písmen z jemného brúsneho papiera, ktoré vyzerajú ako písané školské písmo, každé písmeno na jednej tabuli. Doštičky sú dvojfarebné - po poľsky červená pre samohlásky, modrá pre spoluhlásky. Pomalým dotykom písmena v smere písania a vyslovením jeho zvuku sa dieťa rýchlo naučí pohyb potrebný na vytvorenie písmena. Podnos s pieskom, na ktorom sa dajú reprodukovať, dáva veľa radosti a hrdosti. Tabuľová krieda (tenké tyčinky) a malépohyblivá abeceda, jedna z vlajkových lodí Montessori pomôcok pre deti od 4 rokov, dáva možnosť usporiadania slovíčok pri upevňovaní tvary písmen. Odteraz si dieťa zdokonalí svoj rukopis a formuje svoju postavu.
Čo je najdôležitejšie pri učení sa písať?
Najdôležitejšie je, že písanie by malo byť prirodzené činnosť v prostredí dieťaťa. Keď uvidí ľudí "písať" len na tablete alebo počítači, bude chcieť napodobniť tento druh činnosti, nie s kusom papiera a ceruzkou. Okrem toho sa deti najskôr učia činnosti, ktoré si spájajú s radosťou a potešením, a nie s nátlakom. Preto stojí za to vedieť, že čas, kedy je najlepšie začať spoločné dobrodružstvo vo svete písmen s dieťaťom, je vtedy, keď dieťa samo ukáže prstom a spýta sa, čo to je, a rodič sa rozhodne, že ho v tom bude sprevádzať. .